Biografie

Karting
 
Op 26 september 1976 is Patrick geboren in het Noord-Hollandse plaatsje Blokker. Reeds op 9 jarige leeftijd kwam hij in aanraking met de kartsport, het virus was vanaf dat moment toegeslagen. Bij de mini junioren zijn dat jaar de eerste race skills aangeleerd en is de fundering gelegd voor een lange carrière in de kart- en autosport.
 

De beginjaren!

1987   80cc Mini Junioren 3de plaats Nederlands Kampioenschap
1988 80cc Mini Junioren
 
Na 2 jaar bij de mini junioren gereden te hebben maakte patrick in 1989 de overstap naar de junioren. In het 3de jaar haalde Patrick zijn eerste titel binnen. Een jaar later werd ook in het buitenland succes behaald, met een 2de plaats in het Europees Kampioenschap kon de overstap gemaakt worden naar de senioren.
 

 
1989 100cc Junioren
1990 100cc Junioren
1991 100cc Junioren Nederlands Kampioen
1992 100cc Junioren 2de Europees Kampioenschap
 
Inmiddels is Patrick 16 jaar oud en mag de overstap gedaan worden naar de senioren. Voornamelijk worden de races in het buitenland verreden en is de competitie hoog. Patrick moet het opnemen tegen de gevestigde orde zoals Jarno Trulli en Giancarlo Fisichella, beide later goed voor een Formule 1 stoeltje. Desalniettemin worden er meerdere succes behaald, waaronder voor de tweede maal het Nederland Kampioenschap en een 4de plaats bij de World Cup.
 

 
1993 100cc Senioren Formula A
1994 100cc Senioren Formula A
1995 100cc Senioren Formula Super A Nederlands Kampioen
4de World Cup
 

Autorensport
 
In de winter van 1994 maakt Patrick voor het eerst kennis met de autorensport, in een Formule Opel Lotus worden de eerste kilometers gedraaid over het circuit van Zandvoort. Dat deze rondes naar meer smaakte werd duidelijk in 1995, toen Patrick naast het Karten ook zijn entree maakte in een Formule Renault op Zandvoort. 1995 was nogal een druk jaar zullen we maar zeggen!
In 1996 gaat de focus volledig naar de autosport. In dat jaar werd er een eigen Formule Renault aangeschaft en besloot Patrick het onderhoud in eigen beheer te doen. En niet zonder succes, de ene na de andere overwinning werd er in Nederland behaald. Helaas was er ook tot twee keer aan toe een motorstoring, welke er uiteindelijk in resulteerde dat de Nederlandse titel nipt aan zijn neus voorbij ging.
Voor 1997 werd er een nieuwe Formule Renault aangeschaft en verviel het Nederlands Kampioenschap. De overstap naar het Duits en het Europees kampioenschap was een feit. Een zwaar maar uitdagend kampioensschap.
 

 
1995 Formule Renault NL 2de plaats Nederlands Kampioenschap
1996 Formule Renault D
1997 Formule Renault D + EK
1998 Formule Renault D + EK
1999 Formule Renault D + EK
 

 
Met diverse overwinningen en podiumplaatsen zou het jaar 2000 de doorbraak moeten worden. Inmiddels waren er twee nieuwe Formule Renault's besteld en keek het hele team uit naar deze nieuwe uitdaging. Helaas haakte op het laatste moment 1 grote sponsor af en zag Patrick zijn hele project in duigen vallen. Er zat dan ook niets anders op dan te stoppen met de autosport.
 
Tot in 2001 het verlossende telefoontje kwam, een bevriende monteur vroeg of Patrick op Spa Francorchamps in wou vallen voor Wim Beelen in de Renault Clio Cup, een kans die Patrick niet voorbij liet gaan. Zacht uitgedrukt verliep zijn rentree uitstekend en zou deze eerste race een vervolg krijgen in de tourwagen racerij.
 
Dat Patrick ook met tourwagens wel raad wist was al snel duidelijk. In 2002 was er dan ook maar 1 doel, het kampioenschap in zowel de Clio Cup als in de DTCC bij de privateers. Dat ene beetje geluk ontbrak waardoor beide kamioenschappen met een 2de plaats werden afgesloten, al met al een resultaat om zeer tevreden mee te zijn.
 
In 2003 kreeg Patrick de aanbieding om weer Formule Renault te gaan rijden, een lang gekoesterde droom leek uit te komen. Tijdens de winter tests was Patrick de te kloppen man, niemand wist aan zijn ronde tijden te komen.
Vlak voor de eerste race kreeg Patrick zijn auto voor dit seizoen toebedeeld. Al snel werd het Patrick duidelijk dat met deze auto de beoogde resultaten niet behaald gingen worden, hij kreeg tot grote ergenis de auto niet aan het rollen.
 

 
2001 Renault Clio Cup
Dutch Supercar Challenge
2002 Renault Clio Cup 2de plaats Nederlands Kampioenschap
DTCC Privateers 2de plaats Nederlands Kampioenschap
2003 Formule Renault
Renault Clio Cup 1 race, 1 overwinning
 

Halverwege het jaar 2003 heeft Patrick de beslissing genomen om zijn helm aan de denkbeeldige wilgen te hangen en zich volledig toe te leggen op het bedrijfsleven. In de jaren die volgden is het familie bedrijf uitgegroeid tot de meest vooraanstaande Nederlandse producent en leverancier van werkplaats equipment.
Gezondheidsproblemen hebben echter in 2010 doen besluiten om de onderneming flink af te slanken. Hierbij is de focus verlegd naar productie en export.
 
Tour For Life!
In 2011 heeft Patrick wederom de limiet in zichzelf opgezocht, ditmaal niet op het circuit, maar op de fiets! Een monsterlijk fiets tocht over 1.300 km van de Italiaanse Alpen terug naar de Cauberg. Meerdere cols van de buitencategorie dienden overwonnen te worden. Deze tocht, genaamd de Tour For Life, wordt georganiseerd voor Artsen Zonder Grensen. Het werven van de benodigde sponsoring was dan ook al een prestatie op zich. De 432 Nederlandse deelnemers wisten uiteindelijk een bedrag van ruim 
€ 1.100.000,- op te halen voor dit goede doel!
Patrick reed samen met 8 andere fanatieke fietsers in Team Fiets. Een groep welke is samengebracht door het Nederlandse Fiets en ATB magazine, Fiets. Het zou een onvergetelijke tocht worden, zwaar, maar met vele mooie herinneringen.
 
 
Dakar 2012
Het gezegde "het bloed stroomt toch waar het niet gaan kan" is hierbij van toepassing. Dakar 2012 is misschien wel het kroonstuk van mijn sportieve carriere. Een ervaring om nooit te vergeten!
 
Deze website is ontstaan in aanloop naar de Dakar toe. In eerste instantie voor het aantrekken van sponsoren. In tweede instantie heeft het dienst gedaan om mijn ervaring in Zuid-Amerika met jullie te delen. Hierop heb ik vele reacties van jullie mogen ontvangen, waarvoor dank!
 
Of er een vervolg komt in de autosport, wie zal het zeggen? Uiteraard zijn jullie dan de eerste die het weten.
 
Autocross 2013 en 2014
Inmiddels is het vervolg in de Autosport er, 2013 wordt een autocross jaar. Helemaal onervaren ben ik niet in de autocross, in de jaren 2000 en 2001 heb ik deel genomen aan enkele wedstrijden, 1x met een VW Golf GTI en een 4-tal wedstrijden met een Sprinter.
Voor dit seizoen staat er een Seat Ibiza 2.0 16v Cupra klaar om deel te nemen in de Standaard 2.000 cc klasse. Een klasse welke gekenmerkt wordt door zijn grote startvelden, laagdrempelige deelname en gemoedelijke sfeer.

 
2016 YTCC Renault Alpine V6 Turbo
Volgend jaar gaat het weer gebeuren, na jaren van afwezigheid keren we weer terug naar het circuit.